wtorek, 16 sierpnia 2011

Co zrobić i jak się pozbyć zmartwień?


Techniki pozbywania się zmartwień, etapy rozwiązywania problemów ;

Etap I Przeanalizuj sytuacje na zimno i uczciwie, żeby stwierdzić,
jakie konsekwencję mogą wyniknąć z tego niepowodzenia.

Etap II Po przeanalizowaniu wszelkich możliwych konsekwencji postanów,że
w najgorszym razie ponieść konsekwencje tego niepowodzenia.

Etap III Od tego momentu poświęcaj cały czas i energie na próbę polepszenia
najgorszego wariantu sytuacji, z którym już się pogodziłeś.


Zastosowanie tej techniki - metody radzenia sobie z problemami powoduję, że sprowadza ona nas na ziemie z „czarnych obłoków” myśli, w których błądzimy, bo jesteśmy oślepieni zmartwieniem. Metoda ta sprawia, że wiemy na czym stoimy
no bo jak nie staniemy na twardym gruncie, to jak możemy liczyć na to, że coś rozsądnego uda nam się wymyślić?

Profesor William James ( ojciec psychologii stosowanej) zalecał swoim studentom;
„ Zaakceptujcie fakty. Zróbcie to, ponieważ akceptacja tego, co się wydarzyło, jest pierwszym krokiem do sprostania ich konsekwencjom”

PRAWDZIWY SPOKÓJ UMYSŁU POCHODZI OD ZAAKCEPTOWANIA NAJGORSZEGO. DLA NASZEGO UMYSŁU OZNACZA TO , JAK SĄDZE UWOLNIENIE ENERGII (Ling Ytang – filozof)

Dla umysłu oznacza to uwolnienie nowej energii!, bowiem jak pogodziliśmy się już z najgorszym, to nie mamy już nic do stracenie – oznacza to, że możemy zyskać energię !
...Kiedy już zdałem sobie sprawę z najgorszych możliwych konsekwencji zaistniałej sytuacji i postanowiłem, jeśli będzie trzeba pogodzić się z tym, natychmiast odetchnąłem i ogarnął mnie spokój, jakiego nie zaznałem od wielu dni. Byłem w stanie myśleć...” - Wilis H.Carrier –( twórca techniki rozwiązywania problemów.)

W sytuacjach, których nie stosujemy metody radzenia sobie z problemem


NIE MYŚLIMY TYLKO MARTWIMY SIĘ!!!


Historia Earl P. Hanleya ilustruje najbardziej, jak zastosowanie technik radzenia sobie z problemem pomaga żyć;
...” Po pierwsze zdałem sobie pytanie: Co najgorszego może mnie spotkać” - odpowiedź brzmiała śmierć.
Po drugie , przygotowałem się na jej przyjęcie. Zaakceptowałem to, bo nie miałem innego wyboru. Po prostu musiałem. Lekarze przecież twierdzili, że mój przypadek jest beznadziejny .
Po trzecie, próbowałem uratować sytuację, biorąc z życia tyle , na ile pozwalał krótki czas, który mi jeszcze pozostał. Gdybym po wejściu na pokład statku nadal się martwił , drogę powrotną przebyłbym bez wątpienia w swojej trumnie ( miał ja na pokładzie – przyp aut.). Ale rozluźniłem się i zapomniałem o kłopotach. Spokój umysłu dodał mi sił, które ocaliły mi życie...”

ZASADA DRUGA
jeśli masz problem, zastosuj metodę – technikę Willisa H.Carriera:

  1. Zadaj sobie pytanie: co najgorszego może ci się przydarzyć?
  2. Przygotuj się na przyjęcie tego,jeśli będzie trzeba.
  3. Potem spokojnie, wychodząc od najgorszego zacznij ratować,
co tylko się da.

A teraz usiądź i napisz – jak możesz stosując powyższą metodę rozwiązać swój problem, który dziś się pojawił, napisz poniżej:

1. .............................................................................................................................

........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

2. .................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

3. .................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................
A teraz pomyśl, czy można tak!!!

Na podstawie dostępnej literatury i materiałów własnych opracował i zebrał:Tomasz Cebertowicz - psychoprofilaktyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz